[페덱스, 2023년 화물배송에 무인 드론 투입..사람 두 명 분 짐도 ‘거뜬’]
페덱스는 자회사인 페덱스 익스프레스를 통해 2023년부터 자율 항공화물 시스템 시범운영에 돌입할 계획이라고 31일(한국시각) 밝혔다.
회사에 따르면 화물배송용 무인 드론은 엘로이 에어(Elroy Air)가 개발, 생산한다. 엘로이 에어가 공급할 무인 드론은 300~500파운드(약 136~227㎏) 무게의 짐을 싣고 최장 300마일(약 482㎞)까지 비행할 수 있다는 게 회사측 설명이다.
http://www.dailycar.co.kr/content/news.html?type=view&autoId=43587
[상품 배송, 전차 타격…드론 ‘실용적 존재감’ 드러내다]
<월스트리트저널>에 따르면, 드론 배송업체 집라인은 르완다와 가나에서 혈액·백신·의약품 등 27만5000건의 상업비행을 성공적으로 운영해왔으며, 윙은 지난 2월까지 오스트레일리아 위주로 20만건의 드론 배송을 해왔다. 이스라엘계 드론 스타트업 플라이트렉스는 미국 노스캐롤라이나의 한 월마트 점포에서 지금까지 1만8000개 넘는 물품 배송을 해왔다. 이 업체는 드론이 피자나 치킨, 음료 등을 교통체증없이 빠르게 배달할 수 있는 장점을 살려 음식 배달에 초점을 맞추고 있다. 플라이트렉스 대표는 상업용 드론 배송에 대해 “약품이 미 식품의약국(FDA) 승인을 받는 것과 비슷하다”고 <월스트리저널> 회견에서 밝혔다. 미 연방항공청(FAA) 규정은 드론의 전체 비행을 사람이 원격이나 시야에서 감시하도록 요구한다. 연방항공청은 지난 2월 드론 배송을 위한 새 규정을 만들겠다고 밝혀 업계의 기대가 커진 상태다.
https://www.hani.co.kr/arti/economy/it/1039285.html
[드론특구 대전, 실증기회 날렸다]
최근 정부가 드론기술 안정·효율성 점검을 통한 실증 사업자 모집에 나섰으나 해당 내용을 파악하지 못했던 대전시는 공모에 신청조차 하지 않은 것이 뒤늦게 드러났다. 대전은 지난해 2월 국토교통부가 공모한 드론특구로 선정돼 비행허가, 인증, 안전성 평가 등 드론 관련 규제로부터 예외 적용받고 있다.
https://www.cctoday.co.kr/news/articleView.html?idxno=2160402
[코넌코리아, ‘드론길(DroneWay)’ 진출]
드론의 상업성에 주목한 코넌코리아(회장 표세진)는 웹기반 3D, 4D 차원의 무인비행체 통합관제플랫폼(GCP, Ground Control Platform) 기업인 클로버스튜디오와 손잡고 공동사업 및 합작법인(JV) 설립, 운영 협약을 체결했다. 이번 양사의 공동사업 추진으로 도심형항공교통(UAM, Urban Air Mobility) 분야에도 블록체인 기술을 적용하는 시대가 열리게 됐다.
https://cm.asiae.co.kr/article/2022041510494444674
[Garuda Robotics and OneSky Partner to Provide UTM Services in Malaysia]
Garuda Robotics (GR), in an exclusive partnership with OneSky, aims to provide Uncrewed Aircraft Traffic Management (UTM) services to aviation authorities, city governments, enterprises, and security agencies in Malaysia. Garuda Robotics’ operations at Drone & Robotics Zone (DRZ) Iskandar Drone Test Site (DTS) in Iskandar Puteri aims to be a showcase for the value this collaboration can unlock for Malaysia.
https://www.prweb.com/releases/2022/4/prweb18607460.htm
[EASA Issues ‘World’s First’ Design Specs on eVTOL Vertiports]
Europe is setting standards for electric vertical takeoff and landing (eVTOL) aircraft, while the FAA appears to be lagging behind.
https://www.flyingmag.com/easa-issues-worlds-first-design-specs-on-evtol-vertiports/
[More drone delivery services take flight in North Texas]
It is the drone food delivery service Flytrex which just launched in Granbury last month, and the McGilberrys are already regular customers. Users can order from several restaurants through the Flytrex app and have their food delivered by drone into their front yard.
Flytrex isn’t the only one trying to bring drone delivery options into the Lone Star State. Just this month, drone service Wing announced they’re ready to deliver pharmacy items, first aid kits and ice cream treats in Frisco and Little Elm — the company’s first launch in a major metro area. Other companies offering deliveries from packages to other items are also taking their drone services to suburbs and smaller communities first.
https://spectrumlocalnews.com/tx/south-texas-el-paso/news/2022/04/15/more-drone-delivery-services-take-flight-in-north-texas
[Amazon ‘30 minute flying deliveries’ delayed after drone crash sparks forest fire]
However, despite spending more than $2 billion on the project, Amazon is still not in a place to launch the planned delivery system. In fact, a Bloomberg investigation found that the service is plagued by technical challenges and safety concerns. Furthermore, drones have crashed in test runs, and have even been the cause of a brush fire that spanned 25 acres.
https://nypost.com/2022/04/13/amazon-30-minute-flying-deliveries-delayed-after-drone-crash-sparks-forest-fire/
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